نامه:

بعد از مدت ها چشم انتظاری نامه اش از جبهه به دستمان رسید.پاکت نلمه را که باز کردم یک برگه کوچک در آن بود که نامه اش را روی آن نوشته بود.

وقتی آمد مرخصی گفتم«محمد جان اگه اونجا کاغذ پیدا نمیشه خوب از اینجا ببر»

گفت:نه مادر جان!کاغذ پیدا میشه،ولی چون مال بیت الماله،نمیخوام خدایی نکرده چیزی از بیت المال پایمال بشه.

قسمتی از زندگی شهید محمد مرتضوی

فرار:

زمان شاه بود وعبد الحسین دوران سربازیش رو توی خونه سرهنگ خدمت می کرد.هر وقت چشمش به همسر سرهنگ که حجاب مناسبی نداشت می افتاد پا به فرار می گذاشت.و برای تنبه اون رو به تمیز کردن سرویس های بهداشتی پادگان می فرستادن.هجده دستشویی که  مسئولیت تمیز کردنش رو چهار نفر به عهده داشتن.هفت روز از این جریمه می گذشت که سرهنگ اومد و بهش گفت:«سر عقل اومدی بچه داهاتی؟»عبد الحسین که نمی خواست دست از اعتقادش بکشه گفت:«این هیجده تا توالت که سهله ،اگه یک سطل بهم بدی و بگی هر روز تمام این کثافت رو ببر و بریز توی بیابون و تا آخر سربازی هم کارت همین باشه ،قبول می کنم ولی حاضر نیستم توی اون خونه پا بذارم».بیست روزی این تنبه ادامه داشت.اما وقتی دیدند که حاضر نیست از اعتقاداتش دست بکشه ،کوتاه آمدند فرستادنش گروهان خدمات.

قسمتی از زندگی شهید عبدالحسین برونسی

غیبت:

بستر مهمانی یکی از مکان هایی که برای حرف زدن از دیگران آماده ی آمادس.توی یکی از همین مهمونی ها من هم شروع کردم به صحبت کردن در باره یکی از آشنا ها.

وقتی داشتیم از مجلس برمی گشتیم محمد بهم گفت:« می دونی امروز غیبت کردی!حالا باید بریم و از اون شخص حلالیت بطلبیو بهش بگی پشت سرش چی گفتی».

گفتم:«این جوری که پاک آبروم میره».

گفت:«تو که از بنده خدا این قدر خجالت می کشی چرا از خدا خجالت نمی کشی؟!»همین یک جمله برام کافی بود که دیگه غیبت نکنم.

قسمتی از زندگی شهید محمد گرامی

اعتصاب:

یک روز آمد و پرسید:«بابا جان!خمس اموالت رو دادی؟».

تعجب کردم و با خودم گفتم:«پسر دوازده_سیزده ساله رو چه به این حرفا؟».با اینکه پایبندی خاص به مسائل شرعی داشتم،حرفش را به شوخی گرفتم و گفتم:«نه،پسرم،ندادم.امسال رو ندادم».

از فردای آن روز دیگر لب به غذا نزدو دو روز به بهانه های مختلف لب به غذا نزد و اعتصاب کرد.وقتی خوب پا پیچش شدم ،فهمیدم به خاطر همان قضیه خمس بوده!

قسمتی از زندگی شهید مهدی کبیرزاده

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :